REGULAMIN APLIKACJI MOBILNEJ Mamo! Co dziś jemy?
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Na podstawie przepisu art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu
usług drogą elektroniczną Operator ustala niniejszym Regulamin świadczenia usług
drogą elektroniczną, który reguluje zasady korzystania z aplikacji o nazwie „Mamo! Co dziś jemy?”. - Aplikacja i udostępnione w jej ramach usługi stanowią Usługę Cyfrową w rozumieniu
ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r., a udostępniane w Aplikacji treści
stanowią Treści Cyfrowe w rozumieniu niniejszej ustawy. - Aplikacja umożliwia Użytkownikom korzystanie z Konta, a także wszystkich
funkcjonalności dostępnych w aplikacji, które umożliwiają zarządzanie dietą dziecka i
monitorowaniem spożywanych produktów. Ponadto, Aplikacja pozwala na wykupienie
płatnej wersji w postaci Subskrypcji, której to Zamówienie odbywa się za pośrednictwem
Formularza Zamówienia. - Aplikacja skierowana jest wyłącznie do Konsumentów.
- Produkty prezentowane w Aplikacji nie są oferowane przez Operatora do sprzedaży.
Stanowią one jedynie reklamę i informację, a po kliknięciu w określony produkt,
Użytkownik zostanie przekierowany na stronę zewnętrznego usługodawcy, który oferuje
prezentowane produkty na określonych przez siebie warunkach. Operator nie jest stroną
umów zawieranych pomiędzy wskazanym usługodawcą oraz Użytkownikiem. - W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, stosuje w szczególności
przepisy:
6.1. Kodeksu cywilnego,
6.2. ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
6.3. ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
6.4. ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych,
6.5. regulaminów usług AppStore oraz Google Play,
6.6. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
§ 2
DEFINICJE
- REGULAMIN – niniejszy regulamin Aplikacji Mobilnej.
- OPERATOR – Malwina Trzcińska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą
MCDJ Malwina Trzcińska wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, NIP:
4660389532, REGON: 523773823, siedziba i adres do doręczeń: ul. Złota 75A/7, 00-
819 Warszawa, adres poczty elektronicznej (e-mail): kontakt@mamocodzisjemy.pl, numer
telefonu: 508259656. - UŻYTKOWNIK – Konsument lub Przedsiębiorca, który za pośrednictwem swojego
urządzenia mobilnego korzysta z Aplikacji. Użytkownikiem (osobą fizyczną) może być
tylko osoba, która ukończyła 13 rok życia. - KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej
niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. - APLIKACJA – aplikacja mobilna Operatora „Mamo! Co dziś jemy?” stanowiąca Usługę Cyfrową i
zawierająca Treści Cyfrowe. - USŁUGA CYFROWA – usługa pozwalająca Użytkownikowi na wytwarzanie,
przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej, wspólne
korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez
Użytkownika lub innych użytkowników tej usługi oraz inne formy interakcji za pomocą
danych w postaci cyfrowej. - TREŚĆ CYFROWA – dane wytwarzane i dostarczane przez Operatora w postaci
cyfrowej, w szczególności elementy tekstowe, graficzne lub multimedialne dostarczane
Użytkownikowi w postaci cyfrowej za pośrednictwem Aplikacji. - UMOWA/UMOWA O DOSTARCZANIE USŁUGI CYFROWEJ – umowa o dostarczenie
Usługi Cyfrowej lub Treści Cyfrowej zawierana między Operatorem i Użytkownikiem. - KLIENT – Użytkownik, który zawarł lub zamierza zawrzeć odpłatną Umowę o
dostarczanie Usługi Cyfrowej (Subskrypcji) z Operatorem. - USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Operatora
na rzecz Użytkownika za pośrednictwem Aplikacji. - KONTO (PROFIL) – oznaczony indywidualną nazwą (adresem email) oraz hasłem, zbiór
zasobów w systemie teleinformatycznym Operatora, w którym gromadzone są dane
Użytkownika, w tym informacje na temat złożonych Zamówień. Warunkiem niezbędnym
do założenia Konta jest zapoznanie się i akceptacja Regulaminu. - FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Aplikacji umożliwiający stworzenie
Konta. Formularz Rejestracji umożliwia stworzenie Konta odpowiadającego konkretnemu
Użytkownikowi. - FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny w Aplikacji umożliwiający złożenie
Zamówienia oraz zawarcie Umowy o dostarczanie Usługi Cyfrowej w postaci Subskrypcji. - SUBSKRYPCJA – odpłatna Usługa Elektroniczna (Usługa Cyfrowa) dostępna po
złożeniu Zamówienia i jego opłaceniu przez Klienta oraz potwierdzeniu przez Operatora. - ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta, który składa lub zamierza złożyć ofertę
zawarcia Umowy o dostarczanie Usługi Cyfrowej (Subskrypcji). - NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna pozwalająca Użytkownikowi na subskrybowanie i
otrzymywanie na podany przez Użytkownika email bezpłatnych informacji pochodzących
od Operatora dotyczących Aplikacji i dostępnych w niej treści. - ŚRODOWISKO CYFROWE – sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia
sieciowe wykorzystywane przez Użytkownika w celu uzyskania dostępu do Usługi
Cyfrowej lub Treści Cyfrowej lub w celu korzystania z nich. - KOMPATYBILNOŚĆ – współdziałanie Usługi Cyfrowej lub Treści Cyfrowej ze sprzętem
komputerowym lub oprogramowaniem, które są zazwyczaj używane do korzystania z
Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej tego samego rodzaju, bez konieczności ich
przekształcania. - FUNKCJONALNOŚĆ – zdolność Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej do pełnienia
swoich funkcji z uwzględnieniem ich przeznaczenia. - INTEGRACJA – połączenie Usługi Cyfrowej lub Treści Cyfrowej z elementami
Środowiska Cyfrowego Użytkownika i włączenie jej do tych elementów w celu
zapewnienia zgodności z Umową.
§ 3
RODZAJE USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Operator na podstawie Regulaminu, w ramach Aplikacji świadczy następujące Usługi
Elektroniczne:
1.1. założenie i prowadzenie Konta,
1.2. Newsletter.
- Świadczenie Usług na rzecz Użytkowników Aplikacji odbywa się na warunkach
określonych w Regulaminie. - Użytkownik w ramach korzystania z Aplikacji na zasadach określonych Regulaminem i
powszechnie obowiązującymi przepisami prawa ma prawo do zamieszczania w niej
danych. - Prowadzenie Konta ma charakter bezpłatny i umożliwia ono korzystanie z
funkcjonalności dostępnych w ramach Aplikacji (z wyłączeniem treści i funkcjonalności
dostępnych odpłatnie). - W celu założenia Konta Użytkownik musi wypełnić znajdujący się w Aplikacji Formularz
Rejestracyjny. - Rejestrując Konto Użytkownik jest zobowiązany podać adres e-mail, login, hasło oraz
zaakceptować Regulamin. Użytkownik może również założyć Konto za pośrednictwem
Google, wykorzystując przycisk logowania i wyrażając zgodę na połączenia konta Google
z Kontem w Aplikacji. - Umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w
Aplikacji zawierana jest na czas nieoznaczony. Zawarcie umowy następuje w chwili
wysłania przez Użytkownika uzupełnionego Formularza Rejestracji. - Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu zapisania się
do Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony.
§ 4
UMOWA O DOSTARCZANIE USŁUG CYFROWYCH I TREŚCI CYFROWYCH
- Korzystanie przez Użytkownika z Usług oferowanych za pośrednictwem Aplikacji jest
możliwe jedynie po jej zainstalowaniu na odpowiednim urządzeniu elektronicznym
(zgodnie z wymogami określonymi w § 10 Regulaminu) oraz po zaakceptowaniu treści
Regulaminu. - Zainstalowanie Aplikacji na urządzeniu Użytkownika i zaakceptowanie Regulaminu, jest
tożsame z zawarciem z Operatorem umowy o dostarczenie Usługi Cyfrowej. - Umowa o dostarczanie Usługi Cyfrowej polegającej na korzystaniu z Aplikacji (w formie
bezpłatnej) i dostarczaniu związanych z Aplikacją Treści Cyfrowych, zawierana jest na
czas nieoznaczony.
§ 5
SUBSKRYPCJA
- Informacje dotyczące Usługi Cyfrowej (Subskrypcji) oraz jej zamawiania.
1.1. po wykupieniu Subskrypcji Użytkownik uzyskuje dostęp do korzystania z wszelkich funkcjonalności Aplikacji,
1.2. Usługa Cyfrowa oferowana w Aplikacji jest Funkcjonalna i Kompatybilna ze sprzętem spełniającym wymagania techniczne wskazane w niniejszym Regulaminie,
1.3. informacje znajdujące się na w Aplikacji, nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów
prawa. Użytkownik składając Zamówienie, składa ofertę kupna Usługi Cyfrowej na
warunkach podanych w jej opisie,
1.4. Cena Usługi Cyfrowej uwidoczniona w Aplikacji podana jest w złotych polskich (PLN)
i jest ceną brutto,
1.5. Cena Usługi Cyfrowej uwidoczniona w Aplikacji jest wiążąca w chwili złożenia przez Użytkownika Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen, w Aplikacji które mogą się pojawić w odniesieniu do Usługi Cyfrowej po złożeniu Zamówienia przez Użytkownika,
1.6. w celu złożenia Zamówienia Użytkownik ma obowiązek:
1.6.1 zalogować się do Konta,
1.6.2 wybrać Usługę Cyfrową w określonym pakiecie (Użytkownik może składać Zamówienia 24 godziny na dobę przez cały rok z wyłączeniem przerw w dostępie do Aplikacji spowodowanych aktualizacją serwera Operatora lub wykonywaniem przez Operatora innych czynności w celu poprawienia funkcjonowania Aplikacji),
1.6.3 zaakceptować Regulamin Aplikacji,
1.6.4 a następnie na zewnętrznej stronie pośrednika płatności dokonać płatności za Subskrypcję. O statusie płatności Użytkownik zostanie powiadomiony przez pośrednika płatności wiadomością mailową,
1.7. Operator informuje Użytkownika o aktualizacjach Aplikacji:
1.7.1 w przypadku dostarczania Usługi Cyfrowej w sposób ciągły – przez cały okres trwania Umowy o dostarczanie Usługi Cyfrowej,
1.7.2 w przypadku dostarczania Usługi Cyfrowej w sposób jednorazowy lub częściami – przez czas zasadnie oczekiwany przez Użytkownika, z uwzględnieniem celu wykorzystywania Usługi Cyfrowej a także okoliczności i charakteru Umowy o dostarczanie Usługi Cyfrowych.
- Zawarcie Umowy o dostarczenie Subskrypcji.
2.1. Do zawarcia Umowy o dostarczenie Subskrypcji, niezbędne jest wcześniejsze złożenie Zamówienia zgodnie z pkt 1.7 niniejszego paragrafu,
2.2. po złożeniu Zamówienia Operator niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie poprzez przesłanie wiadomości e-mail,
2.3. potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 2.2 niniejszego paragrafu powoduje związanie Użytkownika jego Zamówieniem i zawiera:
2.3.1 potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
2.3.2 formularz odstąpienia od umowy,
2.3.3 pouczenie o utracie prawa do odstąpienia od Umowy o dostarczanie Usługi Cyfrowej zawartej na odległość po jej dostarczeniu,
2.3.4 niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy,
2.4. z chwilą otrzymania przez Użytkownika wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 2.3 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa o dostarczenie Subskrypcji między Użytkownikiem, a Operatorem,
2.5. każdy zakup Subskrypcji będzie potwierdzany dowodem zakupu, który będzie wysyłany pocztą elektroniczną na adres mailowy Użytkownika podany w Formularzu Zamówienia po zaksięgowaniu płatności na koncie rozliczeniowym Operatora.
- Sposoby płatności.
3.1. Płatności realizowane są przez elektroniczny serwis płatności – TPay.pl lub PayNow,
3.2. W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich oraz zagranicznych banków.
3.3. Użytkownik jest zobowiązany do zapłaty Ceny Treści Cyfrowej w ciągu 15 minut od momentu zawarcia Umowy o dostarczanie Treści Cyfrowej.
- Dostarczenie Usługi Cyfrowej.
4.1. Dostarczenie tj. udzielenie Użytkownikowi dostępu do Usługi Cyfrowej następuje automatycznie po zaksięgowaniu płatności (do 24h), o ile Użytkownik wyraził zgodę na jej dostarczenie przed upływem terminu na odstąpienie od Umowy.
4.2. Użytkownik zgadza się na dostarczenie Subskrypcji przed upływem terminu na odstąpienie od Umowy zawartej na odległość, a tym samym na utratę prawa do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość po jej dostarczeniu.
4.3. Operator dostarcza Użytkownikowi Treść Cyfrową w najnowszej dostępnej wersji.
4.4. Treść Cyfrowa zostanie dostarczona po jej opłaceniu.
- Reklamacja z tytułu braku zgodności Usługi Cyfrowej z umową.
5.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Operatora wobec Użytkownika będącego
Konsumentem z tytułu braku zgodności Usługi Cyfrowej z umową są określone w
ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
5.2. Operator jest odpowiedzialny wobec Użytkownika będącego Konsumentem za brak
zgodności Usługi Cyfrowej z Umową:
5.2.1 w przypadku gdy Usługa Cyfrowa jest dostarczana Użytkownikowi w sposób
ciągły – przez cały okres trwania umowy,
5.3. Użytkownik zobowiązany jest do współpracy z Operatorem w celu ustalenia czy brak
zgodności Usługi Cyfrowej z Umową wynika z cech Środowiska Cyfrowego Użytkownika,
5.4. zawiadomienia o braku zgodności Usługi Cyfrowej z umową oraz zgłoszenie
odpowiedniego żądania Użytkownik może dokonać za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: kontakt@mamocodzisjemy.pl .
5.5. w powyższej wiadomości w formie elektronicznej należy podać jak najwięcej
informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i
datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje
znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Operatora,
5.6. Operator ustosunkuje się do żądania Użytkownika niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od momentu jego otrzymania,
5.7. w przypadku reklamacji Użytkownika będącego Konsumentem – nierozpatrzenie
reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem,
5.8. Użytkownik będący Konsumentem może żądać w pierwszej kolejności
doprowadzenia Treści Cyfrowej do zgodności z umową. Obniżenia ceny oraz
odstąpienia od umowy Użytkownik będący Konsumentem może żądać wyłącznie w
określonych w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. przypadkach
(m.in. w przypadku, gdy niezgodność Treści Cyfrowej z umową jest istotna, gdy
Operator odmówił doprowadzenia Treści Cyfrowej do zgodności z umową czy w
przypadku, gdy brak zgodności z umową występuje nadal, pomimo że Operator
próbował doprowadzić Treść Cyfrową do zgodności z umową),
5.9. w związku z uzasadnioną reklamacją Użytkownika będącego Konsumentem,
Operator odpowiednio:
5.9.1 doprowadza Usługę Cyfrową do zgodności z Umową na swój koszt,
5.9.2 obniża cenę Usługi Cyfrowej (obniżona cena musi pozostawać w proporcji
Ceny Treści Cyfrowej zgodnej z umową do Treści Cyfrowej niezgodnej z
umową oraz dodatkowo w przypadku, gdy Treść Cyfrowa dostarczana jest
częściami lub w sposób ciągły – uwzględniać czas, w którym Treść Cyfrowa
była niezgodna z Umową) i zwraca Konsumentowi wartość obniżonej ceny
najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania uprawnionego oświadczenia o
obniżeniu ceny od Konsumenta,
5.9.3 w przypadku uprawnionego odstąpienia od umowy przez Konsumenta –
Operator zwraca mu Cenę Usługi Cyfrowej najpóźniej w terminie 14 dni od
dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu. W razie odstąpienia od umowy,
Konsument zobowiązany jest niezwłocznie zaprzestać korzystania z Usługi
Cyfrowej,
5.10. odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym
nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS,
5.11. Operator nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym Usługa
Cyfrowa była niezgodna z Umową, nawet jeśli przed odstąpieniem od Umowy
Użytkownik z niej faktycznie korzystał,
5.12. Operator jest zobowiązany do zwrotu Ceny jedynie w części odpowiadającej
Usłudze Cyfrowej niezgodnej z umową oraz Usłudze Cyfrowej, której obowiązek
dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od umowy.
- Odstąpienie od Umowy.
6.1. Z zastrzeżeniem pkt 4 niniejszego paragrafu, Użytkownik będący jednocześnie
Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez
podania przyczyn składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni; do
zachowania tego terminu wystarczy wysłanie udostępnionego przez Operatora
oświadczenia o odstąpieniu od umowy,
6.2. w razie odstąpienia od umowy jest ona uważana za niezawartą,
6.3. termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy się
od dnia zawarcia Umowy,
6.4. prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
Konsumentowi m.in. w wypadku umowy:
6.4.1. o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku
materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli
Operator rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą
Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Operatora utraci prawo
odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Operator przekazał
Konsumentowi potwierdzenie,
6.4.2. o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty
ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią
zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci
prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości,
6.5. prawo odstąpienia od Umowy przysługuje zarówno Operatorowi, jak i
Użytkownikowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego
zobowiązania w terminie ściśle określonym,
6.6. po odstąpieniu od umowy przez Użytkownika zgodnie z § 5 pkt 5.9 c) lub zgodnie z
punktem niniejszym, Operator nie może wykorzystywać treści innych niż dane
osobowe dostarczone lub wytworzone przez Użytkownika w trakcie korzystania z
Usługi Cyfrowej lub Treści Cyfrowej, z wyjątkiem treści, które:
6.6.1. są użyteczne wyłącznie w związku z Usługą Cyfrową lub Treścią Cyfrową,
która stanowiła przedmiot Umowy,
6.6.2. dotyczą wyłącznie aktywności Użytkownika w trakcie korzystania z usługi
cyfrowej lub treści cyfrowej, która stanowiła przedmiot umowy,
6.6.3. zostały połączone przez Operatora z innymi danymi i nie mogą zostać one
rozłączone bez nadmiernych trudności,
6.6.4. zostały wytworzone przez Użytkownika wspólnie z innymi Użytkownikami,
którzy nadal mogą z nich korzystać,
6.7. Użytkownik po odstąpieniu od umowy zobowiązany jest zaprzestać korzystania z
Usługi Cyfrowej lub Treści Cyfrowej i udostępniania jej osobom trzecim,
6.8. w przypadku odstąpienia od umowy Operator może uniemożliwić Użytkownikowi
dalsze korzystanie z Usług Cyfrowych lub Treści Cyfrowych, w szczególności przez
uniemożliwienie Użytkownikowi dostępu do Usług Cyfrowych lub Treści Cyfrowych
albo zablokowanie Konta Użytkownika.
§ 6
ZASADY KORZYSTANIA Z APLIKACJI
- Aplikację w najnowszej dostępnej wersji Użytkownik może pobrać ze sklepu
internetowego AppStore oraz Google Play. - Użytkownik jest zobowiązany do:
2.1. podawania danych zgodnych z prawdą, dokładnych i aktualnych oraz
niewprowadzających w błąd,
2.2. zachowania w tajemnicy hasła do logowania w Aplikacji oraz nieudostępniania go
osobom trzecim,
2.3. niezwłocznego powiadomienia Operatora o każdym przypadku naruszenia jego praw
w związku z korzystaniem z Aplikacji. - Aplikacja umożliwia Użytkownikom korzystanie z takich funkcjonalności jak:
3.1. Prowadzenie Konta w Aplikacji,
3.2. Korzystanie z funkcjonalności (płatnych oraz nieodpłatnych),
3.3. Zawieranie Umów o dostarczanie Usługi Cyfrowej (Subskrypcji) przez Formularz
Zamówienia,
3.4. Zapisanie do Newslettera. - Z chwilą pobrania Aplikacji, Operator udziela Użytkownikowi licencji na korzystanie z niej
zgodnie z jej przeznaczeniem. Licencja Użytkownika wygasa z chwilą usunięcia Aplikacji
z urządzenia. - W ramach udzielonej licencji Użytkownik ma prawo do jej zwielokrotnienia, ale jedynie w
zakresie, w jakim jest to niezbędne do uruchomienia, korzystania i przechowywania
Aplikacji w pamięci urządzenia Użytkownika. - Licencja, o której mowa powyżej w pkt 4 oraz 5, nie upoważnia Użytkownika do udzielania
dalszej sublicencji, a także do dystrybuowania, sprzedawania bądź w inny sposób
wprowadzania do obrotu lub rozpowszechniania Aplikacji, w tym przesyłania lub
udostępniania jej w sieci Internet, systemach dystrybucji aplikacji mobilnych oraz w
jakichkolwiek innych systemach teleinformatycznych.
§ 7
WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW
§ 7
WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW
- Wypowiedzeniu może ulec umowao charakterze ciągłym i bezterminowym (korzystanie z
Aplikacji, prowadzenie Konta). - Użytkownik może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez
wskazywania przyczyn poprzez przesłanie wiadomości do Operatora na adres: kontakt@mamocodzisjemy.pl - Operator może wypowiedzieć umowę o charakterze ciągłym i bezterminowym w
przypadku stwierdzenia naruszeń Użytkownika względem Operatora, po bezskutecznym
wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego
terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 24 godzin od momentu złożenia
oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia). - W przypadku niektórych w sposób oczywisty szkodliwych działań ze strony Użytkownika
(np. prób hackowania) dostęp do Usług Elektronicznych może zostać wyłączony
natychmiastowo, wraz z powiadomieniem Użytkownika drogą elektroniczną. - Wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
- Operator i Użytkownik mogą rozwiązać umowę o świadczenie usługi o charakterze
ciągłym i bezterminowym w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
§ 8
WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
- Użytkownik z chwilą zaakceptowania Regulaminu uznaje, że całość praw autorskich i
wszystkie znaki towarowe związane z Aplikacją, a niewyłączone postanowieniami
odrębnych przepisów lub licencji (w szczególności treści, opisy, a także wygląd i treść
samej Aplikacji) należą do Operatora i podlegają prawnej ochronie – w szczególności
przez ustawę z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych. - Zabronione jest korzystanie z tych praw własności intelektualnej bądź z usług Aplikacji do
celów innych niż te ściśle określone Regulaminem. Użytkownik ponosi pełną
odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Operatorowi, będącą następstwem użycia firmy
lub znaków towarowych Aplikacji bez zgody Operatora lub niezgodnie z Regulaminem. - Przesyłanie przez Użytkowników w ramach Aplikacji Treści Cyfrowych, jest równoznaczne
z oświadczeniem przez te podmioty, iż posiadają one stosowne prawa do publikacji
danego materiału. - Użytkownik, przesyłając do Aplikacji materiały i treści cyfrowe ponosi wyłączną
odpowiedzialność za naruszenia autorskich praw majątkowych i pokrewnych oraz dóbr
osobistych osób trzecich z tego tytułu, a w przypadku wystąpienia w związku z tym przez
jakąkolwiek osobę z jakimikolwiek roszczeniami lub żądaniami w stosunku do Operatora,
zobowiązuję się zwolnić go z wszelkiej odpowiedzialności oraz do całkowitego
zaspokojenia roszczeń osób trzecich w tym zakresie.
§ 9
WYMAGANIA TECHNICZNE
- W celu prawidłowego korzystania z Aplikacji wymagane jest:
1.1. posiadanie urządzenia mobilnego z dostępem do Internetu,
1.2. prawidłowo zainstalowany w urządzeniu mobilnym system operacyjny iOS – – – lub
nowszy bądź android – – – lub nowszy,
1.3. dostęp do poczty elektronicznej,
1.4. pobranie Aplikacji na urządzenie spełniające wymagania wskazane w pkt 1.1 oraz
1.2 niniejszego paragrafu.
- Koszty połączenia z Internetem obciążają̨ Użytkownika stosownie do umów zawartych
przez niego z operatorem telekomunikacyjnym. - Aplikacja jest w pełni Funkcjonalna i Kompatybilna z wymienionymi w pkt 1 systemami
operacyjnymi. - Pobranie, zainstalowanie i korzystanie z Aplikacji z innych źródeł niż wskazane w
Regulaminie stanowi jego naruszenie. - Operator informuje Użytkownika (przez cały okres korzystania przez Użytkownika z
Aplikacji) o dostępnych aktualizacjach Aplikacji oraz o konsekwencjach ich
niezainstalowania. - Użytkownik zobowiązany jest do instalowania aktualizacji dostarczanych przez Operatora
w rozsądnym czasie. Niezainstalowanie przez Użytkownika aktualizacji zgodnie z
instrukcją dostarczoną przez Operatora i po poinformowaniu go o skutkach braku
instalacji aktualizacji, powoduje wyłączenie odpowiedzialności Operatora za brak
zgodności Aplikacji oraz zawartych w niej Treści Cyfrowych oraz Usług Cyfrowych z
Umową.
§ 10
ODPOWIEDZIALNOŚĆ ORAZ OBOWIĄZKI STRON
- Operator zobowiązuje się wykonywać Usługi z należytą starannością, ponosząc
odpowiedzialność w przypadku jej niezachowania. - Operator dołoży wszelkich starań, aby dane dostępne w Aplikacji były kompletne i
aktualne oraz prezentowane z należytą starannością, z uwzględnieniem istniejących
okoliczności faktycznych i prawnych, w granicach dopuszczalnych przez prawo. - Użytkownik korzystający z usług Aplikacji jest odpowiedzialny za własne bezprawne
działania i szkody wyrządzone w wyniku korzystania z Aplikacji. Za działania osób
nieposiadających pełnej zdolności do czynności prawnych odpowiadają ich opiekunowie
prawni. - Każdy Użytkownik jest zobowiązany do tego, aby dane zamieszczane w Aplikacji były
kompletne i aktualne oraz prezentowane z należytą starannością, z uwzględnieniem
istniejących okoliczności faktycznych i prawnych, w granicach dopuszczalnych przez
prawo. - Użytkownik podczas korzystania z Aplikacji zobowiązany jest do:
5.1 podawania w formularzach udostępnionych w ramach Aplikacji wyłącznie
prawdziwych i aktualnych danych Użytkownika oraz ich aktualizowania w zakresie,
w jakim jest to konieczne dla prawidłowego korzystania z Aplikacji,
5.2 korzystania z usług i funkcjonalności Aplikacji w sposób niezakłócający jej
funkcjonowania oraz działania, a także w sposób nieuciążliwy dla pozostałych
Użytkowników,
5.3 korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych w ramach Aplikacji w sposób
zgodny z przepisami obowiązującego prawa, postanowieniami Regulaminu, a
także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami i zasadami współżycia
społecznego,
5.4 niedostarczania i nieprzekazywania w ramach Aplikacji jakichkolwiek treści
zabronionych przez przepisy obowiązującego prawa, w szczególności treści
naruszających majątkowe prawa autorskie osób trzecich albo ich dobra osobiste. - Użytkownik ponosi odpowiedzialność za skutki podania nieprawdziwych danych
osobowych oraz ujawnienia hasła do Konta osobom trzecim.
§ 11
POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
- Użytkownik ma prawo do złożenia reklamacji w sprawach związanych z działaniem
Aplikacji (elementy nieodpłatne) w trybie przewidzianym w niniejszym paragrafie oraz
zgodnie z przepisami zawartymi w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014
r. - Skargi i zażalenia mogą być wnoszone za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres kontakt@mamocodzisjemy.pl w sposób umożliwiający identyfikację osoby wnoszącej skargę lub zażalenie.
- Reklamacja powinna zawierać następujące dane:
3.1. imię i nazwisko,
3.2. adres e-mail,
3.3. opis problemu, którego dotyczy reklamacja. - Użytkownik zobowiązany jest do współpracy z Operatorem w celu ustalenia czy brak
zgodności Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej z Umową nie wynika z cech Środowiska
Cyfrowego Użytkownika. - Operator rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni od daty ich otrzymania. O ich rezultacie
Operator niezwłocznie powiadomi składającego reklamację na piśmie lub za
pośrednictwem poczty elektronicznej na wskazany przez Użytkownika adres e-mail.
§ 12
DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Aplikacji „Mamo! Co dziś jemy?” jest Operator.
- Operator zobowiązuje się do ochrony danych osobowych Użytkownika zgodnie z
Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (RODO) oraz ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. - Korzystanie z Aplikacji oraz zawieranie umów za pośrednictwem Aplikacji (z czym wiąże
się konieczność podania danych osobowych) jest całkowicie dobrowolne. Osoba, której
dane dotyczą, samodzielnie decyduje czy chce rozpocząć korzystanie z usług
świadczonych przez Operatora. Dane osobowe Użytkowników są zbierane na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. b RODO (realizacja umowy). - W celu skorzystania z Usług opisanych w § 3 Regulaminu wymagane jest podanie przez
Użytkownika danych osobowych takich jak adres e-mail, imię i nazwisko oraz numer
telefonu Użytkownika.
4.1 W przypadku Konta przy rejestracji musi on podać: imię i nazwisko, e-mail, hasło
oraz data urodzenia. Przy personalizacji panelu konta Użytkownik ma możliwość
dodania zdjęcia dziecka, co skutkuje przetwarzaniem danych osobowych w postaci
wizerunku.
4.2 W przypadku Zamówienia Subskrypcji przetwarzane są adres e-mail, imię i
nazwisko i data urodzenia telefonu.
4.3 W przypadku Newslettera przetwarzany jest adres e-mail. - Po wyrażeniu odrębnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mogą być
przetwarzane również w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną lub
wykonywania telefonicznych połączeń w celu marketingu bezpośredniego –
odpowiednio w związku z art. 10 ust. 2 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu
usług drogą elektroniczną lub art. 172 ust. 1 Ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku – Prawo
Telekomunikacyjne, w tym kierowanych w wyniku profilowania, o ile Użytkownik lub jego
opiekun prawny wyraził stosowną zgodę. - Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za poprawność, zakres, kompletność, treść i
zgodność z przepisami prawa wprowadzanych przez niego do Aplikacji danych. - Operator będzie przetwarzał dane osobowe w celach związanych z poprawnym
dostarczeniem Usług związanych z Aplikacją oraz zawarciem Umowy o dostarczanie
Usługi Cyfrowej, a po wyrażeniu odrębnej zgody przez Użytkownika zgodnie z pkt 5,
również w celach marketingowych. - Dane osobowe Użytkowników przechowywane są przez Administratora:
8.1 w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy, tak
długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres
odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie
stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o
świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności
gospodarczej – trzy lata,
8.2 w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest zgoda, tak długo, aż zgoda
nie zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający
okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Administrator i jakie mogą
być podnoszone wobec niego. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin
przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz
roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata. - Podczas korzystania z Aplikacji mogą być pobierane dodatkowe informacje, w
szczególności: adres IP przypisany do urządzenia Użytkownika lub zewnętrzny adres IP
dostawcy Internetu, czas dostępu, typ systemu operacyjnego. - Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych
oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do
przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w
dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego
dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. - Podstawy prawne żądania Użytkownika:
11.1 dostęp do danych – art. 15 RODO,
11.2 sprostowanie danych – art. 16 RODO,
11.3 usunięcie danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) – art. 17 RODO,
11.4 ograniczenie przetwarzania – art. 18 RODO,
11.5 przeniesienie danych – art. 20 RODO,
11.6 sprzeciw – art. 21 RODO,
11.7 cofnięcie zgody – art. 7 ust. 3 RODO. - W celu realizacji uprawnień, o których mowa w pkt 11 niniejszego rozdziału, można
przesłać stosowną wiadomości e-mail na adres: kontakt@mamocodzisjemy.pl . - Operator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę
przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych
objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem
osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem. - Aplikacja używa plików „cookies”. Instalacja plików „cookies” jest konieczna do
prawidłowego świadczenia usług w Aplikacji, dają one także możliwość opracowywania
ogólnych statystyk Aplikacji. - W ramach Aplikacji stosowane są dwa rodzaje plików „cookies”: „sesyjne” oraz „stałe”:
15.1 „Cookies” „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w
urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania (opuszczenia Aplikacji),
15.2 „Stałe” pliki „cookies” przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika
przez czas określony w parametrach plików „cookies” lub do czasu ich usunięcia
przez Użytkownika. - Informacje te (Cookies) nie rejestrują konkretnych danych osobowych, lecz służą do
opracowania statystyk korzystania ze strony. - Dane osobowe Użytkowników są przekazywane dostawcom usług, z których korzysta
Administrator przy świadczeniu usług Aplikacji. Dostawcy usług, którym przekazywane
są dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają
poleceniom Administratora co do celów i sposobów przetwarzania tych danych
(podmioty przetwarzające) albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania
(administratorzy). Podmiotami, którym przekazywane są dane osobowe są w
szczególności:
17.1 dostawcy usług wykorzystywanych przy prowadzeniu Aplikacji,
17.2 biuro księgowe,
17.3 dostawy oprogramowania,
17.4 dostawcom usług marketingowych,
17.5 operatorom płatności,
17.6. podmiotów zapewniających system mailingowy. - W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy
RODO, osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych.
§ 13
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Użytkownik może zaprzestać korzystania z usług oferowanych przez Operatora zgodnie
z Regulaminem w każdej chwili, usuwając Aplikację mobilną z urządzenia, na którym
została zainstalowana. - Usunięcie Aplikacji mobilnej nie powoduje jednoczesnego usunięcia Konta.
- Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika przy wykorzystaniu Aplikacji treści o
charakterze bezprawnym. - Operator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Aplikacji z powodu lub w celu:
4.1. ulepszania istniejących i dodania do niej nowych funkcjonalności,
4.2. poprawiania wyglądu graficznego Aplikacji,
4.3. zmiany przepisów prawa obowiązującego lub wydania decyzji przez odpowiednie
organy, powodujących konieczność ich zmiany,
4.4. przyczyn spowodowanych działaniem siły wyższej,
4.5. przyczyn spowodowanych zmianami organizacyjnymi u Operatora. - Zmiany, o których mowa w pkt 4 nie powodują jakichkolwiek kosztów dla Użytkowników.
Jeśli wprowadzana zmiana wpływa na dostęp Użytkownika do Aplikacji i na korzystanie z niej, Operator informuje o niej Użytkownika z wyprzedzeniem i poprzez przesłanie na trwałym nośniku informacji o:
5.1. terminie dokonania zmiany,
5.2. właściwościach zmiany,
5.3. prawie do wypowiedzenia umowy bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu
30 dni od dnia dokonania zmiany lub poinformowania o tej zmianie, jeśli
poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana.
- Operator zwolniony jest z obowiązku, o którym mowa w pkt 5 niniejszego paragrafu, jeśli
zapewnił Użytkownikowi uprawnienie do zachowania bez dodatkowych kosztów Aplikacji
zgodnej z umową w stanie niezmienionym. - Zmiany dokonane w Regulaminie Aplikacji wiążą Użytkownika, pod warunkiem, iż został
on prawidłowo poinformowany o zmianach i nie wypowiedział umowy o świadczenie
usług drogą elektroniczną w terminie 7 dni od dnia powiadomienia go o zmianach przez
Operatora. O zmianie Regulaminu Użytkownik informowany jest poprzez wiadomość
email lub odpowiedni komunikat w Aplikacji. - Regulamin w niniejszym brzmieniu obowiązuje od dnia – – – – – – – -.
- Aplikacja dostępna jest w języku polskim.
- Wszelkie spory wynikłe w związku z Aplikacją pomiędzy Operatorem a Użytkownikami
będą rozwiązywane, w miarę możliwościw drodze negocjacji. - Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie
niniejszego Regulaminu jest prawo polskie. - Regulamin jest dostępny w Aplikacji mobilnej.
Zaobserwuj mnie na Instagramie!