Wyjątkowa kasza gryczana na słodko - Mamo! Co dzis jemy?

Wyjątkowa kasza gryczana na słodko z kakao i daktylami

Wyjątkowa kasza gryczana na słodko z kakao i daktylami

Kasza gryczana na słodko z kakao i daktylami to inna, zaskakująco pyszna odsłona kaszy gryczanej. Kasza gryczana to ulubiona kasza moja i mojej córki Laury. Warto zaznaczyć, że kasza gryczana niepalona jest znacznie zdrowsza niż wersja palona, ponieważ zachowuje większość swoich cennych składników odżywczych. Ponadto ma zdecydowanie delikatniejszy smak i lekko orzechową nutę. Jeśli więc jadłaś/eś wyłącznie prażoną wersję i Ci nie smakuje, koniecznie spróbuj wersji niepalonej. Sama kaszy gryczanej prażonej nie lubię, za to wersją niepaloną się zajadamy.

Kasza gryczana jest jedną z najzdrowszych kasz, więc warto wprowadzić ją do diety Twojej i Twojego dziecka. Jest ona bogatym źródłem białka, błonnika, witamin i minerałów, takich jak żelazo czy magnez. W połączeniu z kakao i daktylami tworzy pyszną i zdrową kompozycję smaków, która zaspokoi nasze podniebienia.

Kasza gryczana na słodko z kakao i daktylami to wspaniały sposób na zjedzenie czegoś smacznego i jednocześnie zdrowego. Idealna na śniadanie, kolację czy podwieczorek. Kasza gryczana to nie tylko jedna z naszych ulubionych kasz, ale również cenny składnik diety, ze względu na swoje właściwości odżywcze.

W tym wydaniu, kasza najlepiej smakuje według mnie z pomarańczą, orzechami włoskimi lub nerkowcami, masłem z orzechów laskowych i płatkami migdałowymi. Przepyszne połączenie! Wy możecie zjeść ze swoimi ulubionymi owocami, bakaliami i masłem orzechowym.

Jedzenie zdrowo i smacznie to dla mnie podstawa, dlatego też produkty takie jak m.in. kasza gryczana niepalona, kakao 100% bez cukru, daktyle, cynamon ale także talerzyk bambusowy ze zdjęcia znajdują się w moim sklepie.

Zachęcam do spróbowania przepisu i dołączenia do grona miłośników kaszy gryczanej!

A jeśli szukasz pomysłu na kaszę gryczaną w wytrawnej wersji to polecam Tobie ten prosty i mega szybki przepis na kaszę gryczaną z cukinią i marchewką. Idealny pomysł dla niemowlaka np. na kolację lub dodatek do obiadu dla całej rodziny.

Lista składników:

160 g kaszy gryczanej niepalonej suchej

separator składniki przepisu

1 czubata łyżeczka kakao 100% bez cukru

separator składniki przepisu

6 sztuk daktyli suszonych bez pestek

separator składniki przepisu

napój roślinny/mleko

separator składniki przepisu

cynamon, wanilia w proszku opcjonalnie

separator składniki przepisu

opcjonalnie masło

separator składniki przepisu

dodatki: ulubione owoce, płatki migdałowe, orzechy, masło orzechowe

Wykonanie:

1. Kaszę gotujemy do miękkości i wchłonięcia płynów z dodatkiem pokrojonych drobno daktyli.

2. Do ugotowanej już kaszy dodajemy kakao, przyprawy w ilości wedle uznania, opcjonalnie trochę masła i dobrze mieszamy.

3. Kaszę podajemy z owocami, drobno posiekanymi orzechami, masłem orzechowym i posypaną płatkami migdałowymi lub innymi ulubionymi dodatkami.

Uwagi:
  • Porcja podana w przepisie jest dla mamy, taty i dziecka.
  • Jeśli gotujemy dla najmłodszych, można gotować dłużej, żeby kasza była bardziej miękka.
  • Pamiętaj, że małym dzieciom orzechy podajemy w formie zmielonej lub drobno posiekanej.

Malwina Trzcińska

05.05.23

Zobacz także:

prosty przepis na domowe krakersy

Prosty przepis na domowe krakersy

Szukasz przekąski na imprezę lub czegoś do chrupania podczas oglądania filmu? Sprawdź koniecznie ten prosty przepis na domowe krakersy.

6 zasad zdrowego stylu życia. Żyj zdrowo i czuj się dobrze.

Zasady zdrowego stylu życia – 6 aspektów, o które warto zadbać by czuć się dobrze

Zastanawiasz się jak zachować dobre zdrowie i czuć się świetnie? Co zrobić, żeby zadbać o siebie i swoje samopoczucie? Poznaj 6 zasad zdrowego stylu życia, które Ci w tym pomogą.

przepyszne, puszyste placuszki bananowe

Puszyste placuszki bananowe dla całej rodziny – BEZ cukru, BEZ nabiału

Przepyszne, puszyste, proste i szybkie w przygotowaniu placuszki bananowe. BEZ cukru, BEZ nabiału. Idealne zarówno dla niemowlaka jak i całej rodziny. Świetna propozycja na śniadanie, zdrowy deser czy kolację. Spróbuj koniecznie i sprawdź czy pokochasz je tak samo jak my! ;)

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*
*

Zaobserwuj mnie na Instagramie!