Delikatna waniliowa owsianka dla dzieci i całej rodziny

Delikatna waniliowa owsianka dla dzieci i całej rodziny

Owsianka dla dzieci, zarówno tych najmłodszych jak i starszych, nie musi różnić się od tej dla dorosłych. Dodatki zawsze każdy może wybrać sobie takie jakie mu odpowiadają i na jakie ma ochotę, a baza może być wspólna. Owsianka to świetne danie, które można jeść wspólnie już od początku rozszerzania diety malucha. Jest to świetny pomysł na pożywne śniadanie lub kolację.

Ta waniliowa owsianka dla dzieci, a także dla dorosłych jest bardzo delikatna w smaku i lekko słodka dzięki suszonym owocom dlatego idealnie się sprawdzi dla każdego.

Z czym podać tę owsiankę? Proponuję dodać świeżą pomarańczę, ponieważ idealnie pasuje do tej kompozycji smakowej. Oczywiście Ty, możesz wybrać swoje ulubione owoce. Można dodać także więcej orzechów. Dodając orzechy, pamiętaj aby dla niemowlaka były zmielone lub drobno posiekane.

Jeśli szukasz innych inspiracji owsiankowych to zapraszam Cię do wypróbowania pysznej owsianki kakaowej oraz owsianki z jabłkiem i cynamonem.

Lista składników:

70 g płatków owsianych (u nas 50 g owsianych i 20 g gryczanych)

separator składniki przepisu

napój roślinny/mleko

separator składniki przepisu

35 g moreli suszonych (4 sztuki)

separator składniki przepisu

35-40 g nerkowców

separator składniki przepisu

łyżeczka wanilii w proszku

Wykonanie:

1. Nerkowce zalewamy wodą na noc lub na co najmniej godzinę.

2. Morele kroimy na małe kawałki i gotujemy z płatkami na mleku/napoju do miękkości.

3. Z nerkowców odlewamy wodę, blendujemy je i wraz z wanilią dodajemy do ugotowanych już płatków.

4. Dobrze mieszamy i podajemy z ulubionymi dodatkami - idealnie pasuje tu pomarańcza.

Uwagi:
  • Porcja, którą tu proponuję jest dla mamy i dziecka.
  • Suszone morele możesz zamienić na daktyle.
  • Jeśli nie masz wanilii to zrób tę owsiankę bez niej. Nie będzie to już wtedy owsianka waniliowa, ale również będzie pyszna.
  • Na początku rozszerzania diety płatki gotujemy na wodzie, później możemy wprowadzić napój roślinny - polecam kokosowy lub owsiany, a dopiero po skończonym roku możemy gotować na mleku krowim.
  • Polecam płatki owsiane łączyć z dodatkiem płatków gryczanych i zalewać wodą na noc - rano wystarczy wtedy tylko chwilę podgotować, a moczenie z płatkami gryczanymi powoduje lepsze przyswajanie przez nasz organizm składników odżywczych.
  • Jeśli dodajemy do owsianki dla małych dzieci orzechy czy pestki trzeba pamiętać o ich drobnym posiekaniu lub zmieleniu.

Malwina Trzcińska

16.02.23

Zobacz także:

placki z jabłkiem

Smakowite mini placki z jabłkiem

Smakowite placki z jabłkiem dla Twojego dziecka i całej rodziny. Proste, szybkie w wykonaniu i pyszne! Idealnie nadają się dla małych rączek Twojego dziecka, na spacer czy podwieczorek. Koniecznie wypróbuj przepis!

proste naleśniki bez mleka, bez jajka i bez mąki

Proste naleśniki bez mleka, bez jajka i bez mąki

Proste naleśniki bez mleka, bez jajek i bez mąki. Idealne dla alergików i wszystkich tych, którzy chcą spróbować zdrowszej wersji tych znanych pyszności!

pyszna zupa pomidorowa

Niezwykle prosta i pyszna zupa pomidorowo-marchewkowa

Szukasz przepisu na prostą oraz pyszną zupę dla dziecka i całej rodziny? Koniecznie sprawdź przepis na tę pyszną zupę pomidorowo-marchewkową. Niezwykle prosta w wykonaniu, tylko z kilku składników.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*
*

Zaobserwuj mnie na Instagramie!