Przepyszny domowy budyń czekoladowy

Przepyszny domowy budyń czekoladowy gryczany

Czy budyń może być wartościowym, zdrowym i jednocześnie pysznym posiłkiem? Tak, oczywiście! Ten domowy budyń zebrał dużo dobry opinii na Instagramie. Pokochały go dzieci, a także rodzice. Nadaje się i dla niemowlaka i dla starszaka. Prosty, smaczny i wartościowy pomysł na podwieczorek czy drugie śniadanie dla dziecka. Spróbuj i przekonaj się czy Wam również tak zasmakuje. 

Ten domowy budyń jest przygotowywany na bazie kaszy gryczanej, która to jest jedną z najbardziej wartościowych kasz. Jest bogata w dobrej jakości białko. Jako jedyna z kasz zawiera niezbędne aminokwasy takie jak tryptofan i lizyna. W kaszy gryczanej znajduje się ponadto wiele witamin i minerałów. Między innymi zawiera witaminy z grupy B, żelazo, potas, cynk, wapń czy jod.

Warto kaszę gryczaną na stałe wprowadzić do naszego i naszych dzieci jadłospisu, bo jest ona bogactwem składników. Żeby wchłonąć z niej więcej wartości odżywczych polecam ją moczyć przed gotowaniem.

Wraz z córką na szczęście bardzo lubimy kaszę gryczaną niepaloną oraz dania z jej udziałem. Jak to jest u Ciebie w domu? Lubicie tę kaszę? Często ją jecie? Daj znać w komentarzu :)

Jeśli szukasz innych przepisów z wykorzystaniem kaszy gryczanej to sprawdź przepis na domowy chleb gryczany.

W moim e-booku Gofrownik również znajdziesz przepis na przepyszne i zdrowe gofry kakaowe właśnie z kaszy.

Lista składników:

50 g surowej kaszy gryczanej niepalonej

separator składniki przepisu

1 mniejszy dojrzały banan (ok. 150 g w skórce)

separator składniki przepisu

200 ml napoju roślinnego lub mleka

separator składniki przepisu

2 małe łyżeczki kakao 100 % bez cukru

separator składniki przepisu

opcjonalnie pasta z orzechów np. laskowych,  masło

Wykonanie:

1. Gotujemy kaszę według instrukcji na opakowaniu (tak, aby kasza wchłonęła całą wodę).

2. Wlewamy napój roślinny bądź mleko i chwilkę jeszcze gotujemy. Po ugotowaniu możemy dodać trochę masła.

3. Blendujemy kaszę z bananem i kakao.

4. Na koniec dodajemy pastę orzechową, wszystko mieszamy, przelewamy do miseczek i podajemy z ulubionymi owocami lub konfiturą bez cukru.

Uwagi:

  • Porcja budyniu, który wychodzi z podanych ilości jest dla mamy i dziecka.
  • Kakao możesz wymienić na karob.
  • Jeśli nie masz kaszy gryczanej niepalonej może być palona (dostałam informację, że taka też się sprawdza). Pamiętajmy jednak, że niepalona jest łagodniejsza w smaku.
  • Taki budyń możemy podawać od początku rozszerzania diety. Na początku jednak, warto skupić się na tym, żeby dziecko poznawało produkty osobno, tak aby miało szansę się z nimi oswoić i je polubić.
  • Pamiętajmy o podawaniu owoców w formie dostosowanej do dziecka np. duże borówki przekrawamy na pół, winogrono na pół lub na ćwiartki wzdłuż itd.

Malwina Trzcińska

28.08.22

Zobacz także:

Jak przygotować się na wyjazd z dzieckiem pod kątem żywieniowym

Jak przygotować się na wyjazd z dzieckiem pod kątem żywieniowym?

Sprawdź jak dobrze przygotować się na wyjazd z dzieckiem! Przydatne produkty, które pomogą Ci z żywieniem w drodze dla całej rodziny.

ciasto z fasoli bez cukru

Kremowe i intensywnie kakaowe ciasto z fasoli bez cukru

Pyszne, kremowe i intensywnie kakaowe ciasto z fasoli bez dodatku cukru. Idealny, delikatnie słodki deser dla całej rodziny.

komosanka dla niemowlaka

Pieczona komosanka dla całej rodziny

Poznaj pyszną alternatywę pieczonej owsianki! Zapraszam Cię do wypróbowania tego prostego przepisu pełnego wartości odżywczych i smaku! BEZ cukru, BEZ nabiału, BEZ jajek, BEZ glutenu!

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*
*

Zaobserwuj mnie na Instagramie!