Pożywny koktajl kakaowy z ciecierzycą

Pożywny koktajl kakaowy z ciecierzycą

Ten przepis na pożywny koktajl kakaowy z ciecierzycą pochodzi z mojego e-booka Pożywne Koktajle, który znajdziesz teraz w mega atrakcyjnej-wakacyjnej cenie!

Koktajle świetnie sprawdzają się latem kiedy upały dają się we znaki i nasz apetyt maleje. Jednak warto, żeby taki koktajl to nie była tylko bomba cukrowa, a dobrze zbilansowany pożywny koktajl. Dlatego właśnie przygotowałam e-book, gdzie znajdziesz 10 przepisów na takie właśnie koktajle! Przy tworzeniu tego e-booka pomagała mi dietetyczka, która wsparła merytorycznie e-booka oraz przeliczyła wartości odżywcze każdego koktajlu.

Co wyróżnia tego e-booka z przepisami na koktajle?

  • Koktajle są pożywne i dobrze zbilansowane. Znajdziemy tam zarówno owoce i liście jak i orzechy, pestki czy zboża.
  • Oszczędność czasu i żywności. Gramatura produktów zbożowych podana jest na sucho, a także po ugotowaniu. Dzięki temu, jeśli zostanie Ci reszta ugotowanej kaszy, ryżu, płatków czy kaszki bez problemów będzie można wykorzystać te resztki do zrobienia koktajlu!
  • Dzięki temu, że koktajle są dobrze zbilansowane można podać je nie tylko na przekąskę, ale również na pełnowartościowy posiłek.
  • W uwagach znajdziesz pomysły jak można wykorzystać niektóre z produktów, które wykorzystujemy do zrobienia koktajlu. Dzięki temu nie marnujemy żywności i mamy więcej pysznych posiłków!
  • Te koktajle to świetny sposób, aby wprowadzić do diety, czy to dziecka, czy dorosłego, kasze i pseudo zboża jak kasza jaglana, gryczana, bogaty w żelazo amarantus czy komosa ryżowa.

Przepisy na koktajle odpowiednie są dla całej rodziny - od niemowlaka po dorosłego!

Koktajle są także świetne pod tym względem, że nawet maluszek może pomagać podczas przygotowania i wrzucać kawałki produktów do blendera. To świetna nauka i zabawa dla takiego malca!

Lista składników:

Ugotowana ciecierzyca (może być ze słoika lub puszki): 40 g przepłukanej z zalewy

separator składniki przepisu

Orzechy włoskie: 10 g (4 niewielkie połówki)

separator składniki przepisu

Daktyl suszony: 10 g (1 sztuka)

separator składniki przepisu

2 płaskie łyżeczki kakao 100 % bez cukru

separator składniki przepisu

1 mały dojrzały banan

separator składniki przepisu Awokado: 70 g (pół średniej wielkości awokado, waga w skórce bez pestki) separator składniki przepisu Woda (lub napój roślinny/mleko): 200 ml

Wykonanie:

1. Owoce obieramy i usuwamy pestki.

2. Dzielimy produkty na mniejsze części.

3. Wszystko blendujemy do uzyskania gładkiej konsystencji.

Uwagi:
  • Porcja ok. 300 ml
  • Przepis pochodzi z e-booka Pożywne Koktajle
  • Resztę ciecierzycy możesz wykorzystać w wielu różnych daniach takich jak hummus, curry, gofry (zarówno na słodko jak i wytrawnie). Przepisy na te dania znajdziesz w moich e-bookach: Gofrownik, Pasty oraz Jemy razem. Ponadto, ciecierzycę możesz dodać do potraw takich jak szakszuka, leczo czy sos pomidorowy.

Malwina Trzcińska

20.06.24

Zobacz także:

owsiany omlet dla dzieci z gruszką i cynamonem

Przepyszny owsiany omlet dla dzieci i dorosłych z gruszką i cynamonem

Pyszny i zdrowy owsiany omlet dla dzieci i dorosłych z gruszką i cynamonem. Świetny pomysł zarówno na śniadanie, kolację, podwieczorek czy do lunchboxa do szkoły czy do pracy. Pysznie i prosto! BEZ cukru!

przepis na naleśnik pieczony kokosowy

Przepysznie kokosowy przepis na naleśnik pieczony

Kto nie lubi naleśników? Sprawdź ten prosty przepis na naleśnika pieczonego z kokosową nutą. Pyszna propozycja posiłku na śniadanie, podwieczorek czy kolację dla małych i dużych.

przepis na pyszne leczo dla całej rodziny

Pyszne leczo z cukinią – przepis bazowy

Sprawdź bazowy przepis na pyszne leczo z cukinią. To wyjątkowa propozycja dania na obiad lub kolację, ponieważ możemy za każdym razem podać je inaczej.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*
*

Zaobserwuj mnie na Instagramie!